70 års jubilæum

Kalundborg Fotoklub blev startet af en gruppe foto og smalfilms entusiaster på det daværende Grand Hotel i Kalundborg, det skete med en stiftende generalforsamling d. 6. marts 1954 og i starten var navnet Kalundborg Foto og Smalfilmklub. Det med smalfilm gled hurtigt ud og det var det sort hvide fotografi der kom til at dominere klubben i årene fremover. Vi har i forskellige perioder haft mørkekammer, atelier, mødelokale, lidt afhæng af hvor vi nu blev tvunget til at bo. Intet i denne verden er statisk, heller ikke i foto verden, så i dag er der både farve og sort hvid, med hovedvægten på farve.
Kunne du tænke dig at udfordre dig selv og os andre, være en del af fællesskabet og flytte nogle fotografiske grænser, så meld dig ind i fotoklubben.
Læs lidt om klubbens historie her..

Lys gør fotografering, omfavn lyset beundrer det, elsk det. Men frem for alt, kend lys kend det for alt hvad det er værd, og du vil kende nøglen til fotografering.